SYARAT DAN KETENTUAN PENGGUNAAN CORNER’S CARD

Dalam menggunakan Layanan CORNER’S CARD, User setuju untuk mengikatkan diri dan tunduk pada Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD yaitu setuju untuk mematuhi setiap dan semua pedoman, informasi, pemberitahuan, aturan, syarat dan ketentuan promo dan instruksi baik pada aplikasi CORNER’S CARD ataupun media lainnya yang dikeluarkan PT Pop Properti Indonesia (“Perusahaan”) yang dianggap sebagai satu dan kesatuan dari Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD yang sama, serta setiap perubahan-nya yang dikeluarkan oleh Perusahaan dari waktu ke waktu. 

Perusahaan berhak untuk melakukan revisi dan dengan ini User dianggap mengetahui dan tunduk terhadap perubahan tersebut setelah adanya pemberitahuan atas perubahan tersebut melalui aplikasi CORNER’S CARD atau melalui media lainnya.

1. CORNER’S CARD adalah kartu keanggotaan berbasis aplikasi mobile berbasis sistem operasi iOS dan Android untuk program loyalitas pelanggan yang dikelola Perusahaan.

2. Ketentuan Umum:

2.1. Kartu keanggotaan Perusahaan tujuan dan pemanfaatannya memberikan penawaran istimewa bagi User, yang mana penawaran istimewa tersebut antara lain dapat berupa Rewards Point, potongan harga, diskon, cashback harga khusus dan lain sebagainya.

2.2. Agar dapat menikmati keuntungan dari kartu keanggotaan, User atau Konsumen dapat menggunakan aplikasi CORNER’S CARD untuk berbelanja mudah dan mendapatkan berbagai penawaran istimewa (i) di pusat perbelanjaan (Mall) milik Perusahaan dan/atau yang bekerjasama dengan Perusahaan (ii) termasuk outlet Merchant (pedagang yang telah bekerjasama dengan CORNER’S CARD) serta (iii) program program lainnya yang senantiasa dikembangkan oleh CORNER’S CARD.

2.3. User dapat mengetahui informasi mengenai Mall atau Merchant CORNER’S CARD terkini berikut promo-promo menarik lainnya melalui aplikasi CORNER’S CARD atau website CORNER’S CARD (https://cornerstone.id/cards/home) atau melalui sarana lainnya yang akan dikomunikasikan di kemudian hari.

2.4. User baru yang belum pernah melakukan Transaksi dapat menggunakan Referral Code untuk mendapatkan tambahan manfaat dari aplikasi CORNER’S CARD. Serta User dapat menggunakan Kode Voucher untuk memperoleh keuntungan lebih dari CORNER’S CARD selama berlangsungnya Program CORNER’S CARD.

3. Registrasi User:

Registrasi User dilakukan dengan melakukan pendaftaran oleh User pertama kali di aplikasi CORNER’S CARD, yaitu dengan mekanisme sebagai berikut :

3.1. Sebelum menggunakan CORNER’S CARD, (calon) User wajib mengunduh aplikasi CORNER’S CARD melalui Smartphone melalui Apple Store (untuk iOS) atau Google Play (untuk Android) dan menginstalnya terlebih dahulu.

3.2. Seluruh pengguna nomor dari operator manapun dapat menjadi User CORNER’S CARD dengan registrasi menggunakan nomor Hp.

3.3. Setelah selesai, sistem CORNER’S CARD akan mengirimkan verifikasi dengan mengirimkan pesan ke alamat Email dan/atau SMS yang didaftarkan sebelumnya dan User wajib melakukan konfirmasi melalui halaman web tautan (link webpage) agar akun CORNER’S CARD dapat teraktivasi dengan baik.

3.4. Selanjutnya User hanya tinggal mengikuti arahan yang ditampilkan dalam aplikasi CORNER’S CARD dan memberikan informasi antara lain :

  1. Akses “lokasi” atau lainnya (apabila ada) melalui Smartphone;
  2. Pilihan atas membership mall;
  3. Alamat email;
  4. Persetujuan Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD;
  5. PIN (6 digit) yang ditentukan User;
  6. Nama User;
  7. Tanggal lahir;
  8. Jenis kelamin;
  9. Nomor Hp User;
  10. Referral Code;

3.5. User harus menggunakan identitas yang sesungguhnya dan menghindari untuk menggunakan nama-nama dan gambar profil yang tidak pantas.

4. Password dan PIN

User wajib memiliki Password dan PIN aplikasi CORNER’S CARD, yaitu dengan mekanisme sebagai berikut :

4.1. Password diperlukan untuk mengakses aplikasi CORNER’S CARD dan PIN diperlukan untuk memvalidasi keabsahan User sekaligus sebagai sarana pengaksepan dan konfirmasi User pada saat User melakukan Transaksi.

4.2. Password dan PIN dapat diubah atau direset sewaktu-waktu sesuai permintaan User melalui aplikasi CORNER’S CARD dengan mengikuti ketentuan dan arahan yang berlaku.

4.3. User wajib menjaga kerahasiaan Password dan PIN dan bertanggung jawab sepenuhnya atas adanya penyalahgunaan Password atau PIN yang menyebabkan kerugian apapun bagi User.

4.4. User disarankan untuk mengganti Password dan PIN secara berkala melalui aplikasi CORNER’S CARD untuk meningkatkan keamanan dan kerahasiaan akun milik User.

4.5. User dilarang memberikan Password dan/atau PIN untuk mengakses dan menggunakan layanan CORNER’S CARD miliknya kepada pihak manapun termasuk kepada staf atau karyawan CORNER’S CARD.

4.6. Kecuali ditentukan lain, penggunaan PIN dapat digantikan dengan metode atau sarana otentifikasi lainnya yang disediakan oleh CORNER’S CARD maupun oleh pihak lain yang bekerjasama dengan CORNER’S CARD yang mana metode atau sarana otentikasi tersebut telah disetujui oleh CORNER’S CARD.

5. Kartu Keanggotaan

5.1. CORNER’S CARD akan menampilkan jenis keanggotaan pengguna dalam bentuk kartu virtual, dan di sana akan ditampilkan hak istimewa yang dimiliki pengguna. Juga akan ditampilkan kartu keanggotaan yang lebih tinggi dan hak istimewanya yang akan mendorong pengguna untuk meningkatkan jumlah transaksi mereka.

5.2. Fitur ini akan menentukan tipe pengguna/User berdasarkan perilaku transaksi mereka. Status pengguna/User akan diatur ke aktif setelah pengguna menyelesaikan proses pendaftaran, dan akan di set non aktif jika tidak ada transaksi dalam dua (2) tahun.

5.3. Fitur ini akan tersedia di aplikasi CORNER’S CARD yang menunjukkan kemajuan pengeluaran pengguna/User untuk mencapai jenis keanggotaan yang lebih tinggi. Di sana akan ditampilkan pembelanjaan pengguna saat ini dan jumlah transaksi yang perlu dibelanjakan pengguna untuk mencapai tingkat keanggotaan yang lebih tinggi.

5.4. Jenis keanggotaan akan dibagi menjadi empat kategori: (i) Basic, (ii) Silver, (ii) Gold dan (iv) Platinum seperti yang dapat dilihat pada ketentuan dan instruksi baik pada aplikasi CORNER’S CARD ataupun media lainnya yang dikeluarkan Perusahaan.

6. Poin CORNER’S CARD

6.1. Poin CORNER’S CARD User dapat digunakan untuk :

  1. Melakukan penukaran dengan (i) produk dan/atau jasa serta (ii) benefit lainnya dari Mall dan/atau Merchant CORNER’S CARD yang sudah bekerjasama termasuk sebagai pengurang nilai Transaksi;
  2. Satuan nilai pada Poin CORNER’S CARD untuk pengurang nilai Transaksi sebagaimana butir a) diatas adalah tidak tetap dan berbeda dari waktu ke waktu bergantung kepada program saat itu, kecuali dapat berlaku sebaliknya berdasarkan kebijakan CORNER’S CARD.
  3. Penukaran Poin CORNER’S CARD sebagaimana butir a) diatas juga memungkinkan diperlukan jumlah minimum sebagaimana program saat itu, kecuali dapat berlaku sebaliknya berdasarkan kebijaksanaan CORNER’S CARD.
  4. Seluruh mekanisme pada ayat 5.1 a.) di atas dilakukan dan mengikuti arahan yang diberikan dalam program CORNER’S CARD dan aplikasi CORNER’S CARD.

6.2. Poin CORNER’S CARD yang terdapat pada akun User :

  1. Merupakan satuan bentuk penghargaan yang diberikan kepada User oleh CORNER’S CARD ataupun Mitra CORNER’S CARD atas Transaksi sebagai bagian dari program CORNER’S CARD;
  2. Poin CORNER’S CARD bukan merupakan simpanan sebagaimana dimaksud dalam Undang-Undang tentang Perbankan dan Undang-Undang tentang Perbankan Syariah;
  3. Poin CORNER’S CARD tidak termasuk yang dijamin oleh Lembaga Penjamin Simpanan sebagaimana diatur dalam Undang-Undang tentang Lembaga Penjaminan simpanan.
  4. Poin CORNER’S CARD tidak mendapatkan bunga dalam bentuk apapun.
  5. Poin CORNER’S CARD yang tidak terpakai mempunyai batas waktu berlakunya/expired, kecuali dapat berlaku sebaliknya berdasarkan kebijaksanaan dari CORNER’S CARD.

6.3. User dengan ini sepakat dan menyetujui bahwa perhitungan Poin CORNER’S CARD yang dikeluarkan oleh CORNER’S CARD adalah perhitungan yang menjadi dasar pemberian Poin CORNER’S CARD.

6.4. CORNER’S CARD berhak untuk melakukan koreksi termasuk pembatalan atas Poin CORNER’S CARD oleh karena :

  1. nilai perhitungan CORNER’S CARD lebih atau tidak sesuai dengan ketentuan program CORNER’S CARD; dan
  2. apabila ditemukan kecurangan dalam pelaksanaan program CORNER’S CARD oleh User berdasarkan penilaian CORNER’S CARD.

6.5. User dapat mengecek Poin CORNER’S CARD miliknya melalui aplikasi CORNER’S CARD atau melalui sarana lainnya termasuk sarana yang disediakan oleh pihak ketiga yang terkoneksi dengan CORNER’S CARD.

 

7. Earn Points

Selanjutnya setelah dilakukannya Registrasi User, maka Earn Points dilakukan dengan mekanisme sebagai berikut :

7.1. Loket Mall akan memvalidasi Transaksi User berdasarkan struk fisiknya untuk tujuan memperoleh Poin CORNER’S CARD.

7.2. Selanjutnya User wajib memasukkan nomor telepon User atau data lainnya yang dibutuhkan atau mengaktifkan kamera pada Smartphone dan melakukan pemindaian dengan mendekatkan Smartphone ke Perangkat Elektroni atau QR yang tersedia di Mall dan/atau Merchant CORNER’S CARD.

7.3. CORNER’S CARD berdasarkan kebijaksanaannya dapat menyediakan metode pemindaian lainnya di luar ayat 7.2 di atas.

7.4. Dengan mengakses aplikasi CORNER’S CARD, maka User secara sadar telah memberikan kuasa kepada CORNER’S CARD untuk melakukan Earn Points.

7.5. Batas nilai Transaksi dan Earn Points yang diperbolehkan mengacu pada ketentuan Program/ kebijakan CORNER’S CARD dan dapat diketahui melalui aplikasi CORNER’S CARD.

7.6. User dengan ini mengetahui dan menyetujui bahwa Earn Points TIDAK DAPAT dibatalkan dengan alasan apapun dan akan tetap diproses sesuai dengan informasi data yang telah di-input oleh User.

8. Redeem Points

Selanjutnya setelah dilakukannya Registrasi User dan User memiliki Poin CORNER’S CARD, maka Redeem Points dilakukan dengan mekanisme sebagai berikut :

8.1. Mall dan/atau Merchant CORNER’S CARD akan memvalidasi Poin CORNER’S CARD untuk dilakukan Redeem Points.

8.2. Selanjutnya User wajib memasukkan nomor telepon User atau data lainnya yang dibutuhkan atau mengaktifkan kamera pada Smartphone dan melakukan pemindaian dengan mendekatkan Smartphone ke Perangkat Elektronik atau QR yang tersedia di Mall dan/atau Merchant CORNER’S CARD.

8.3. CORNER’S CARD berdasarkan kebijaksanaannya dapat menyediakan metode pemindaian lainnya di luar ayat 8.2 di atas.

8.4. Sehingga selanjutnya Redeem Points dapat dilakukan oleh User dengan hanya memasukan PIN saja. Jumlah minimum Poin CORNER’S CARD diperlukan untuk digunakan Redeem Points dengan satuan nilai Poin yang bervariasi sebagaimana kebijakan CORNER’S CARD.

8.5. Dengan mengakses aplikasi CORNER’S CARD, maka User secara sadar telah memberikan kuasa kepada CORNER’S CARD untuk melakukan Redeem Points.

8.6. Ketentuan Redeem Points yang diperbolehkan mengacu pada ketentuan Program/ kebijakan CORNER’S CARD dan dapat diketahui melalui aplikasi CORNER’S CARD.

8.7. User dengan ini mengetahui dan menyetujui bahwa Redeem Points TIDAK DAPAT dibatalkan dengan alasan apapun dan akan tetap diproses sesuai dengan informasi data yang telah di-input oleh User.

9. Validitas User CORNER’S CARD

9.1. User CORNER’S CARD harus atas nama perorangan yang pada saat Registrasi User telah mencapai usia 17 (tujuh belas) tahun atau lebih dan telah memiliki kartu identitas yang sah.

9.2. Setiap User CORNER’S CARD (berdasarkan kartu identitas yang sah) hanya dapat memiliki 1 (satu) akun CORNER’S CARD.

9.3. Setiap akun CORNER’S CARD hanya dapat digunakan oleh 1 (satu) nomor MDN dari 1 (satu) device.

9.4. CORNER’S CARD tidak bertanggung jawab atas risiko apapun yang terjadi akibat penyalahgunaan akun CORNER’S CARD dan Transaksi termasuk namun tidak terbatas pada pencurian, manipulasi, perubahan dan penyalahgunaan data/informasi User yang tercatat/terdaftar pada akun CORNER’S CARD yang dilakukan oleh pihak manapun tanpa sepengetahuan User.

 

10. Akun CORNER’S CARD milik User akan selalu aktif selama :

10.1. Tidak ditutup secara permanen dan/atau sementara oleh User; atau (ii) tidak ditutup berdasarkan kebijaksanaan CORNER’S CARD.

10.2. User dapat mengajukan penutupan akun CORNER’S CARD dengan menghubungi CORNER’S CARD secara langsung.

10.3. Penutupan akun CORNER’S CARD menyebabkan Poin CORNER’S CARD User tidak berlaku lagi dan tidak dapat diuangkan.

10.4. User dapat mengajukan permohonan pembukaan akun CORNER’S CARD melalui Contact Center CORNER’S CARD atau sarana penanganan User lainnya yang disediakan oleh CORNER’S CARD. Namun, persetujuan atas permohonan tersebut mengacu pada kebijaksanaan CORNER’S CARD.

11. Keamanan dan Kerahasiaan aplikasi CORNER’S CARD

Keamanan dan kerahasiaan aplikasi CORNER’S CARD milik User diuraikan sebagaimana berikut :

11.1. User wajib menyimpan dan menjaga Smartphone miliknya dan sangat disarankan untuk menggunakan sandi khusus untuk mengakses Smartphone milik User tersebut.

11.2. CORNER’S CARD tidak bertanggung jawab atas kerusakan atau kehilangan Smartphone milik User serta penyalahgunaan Smartphone milik User oleh karena kelalaian User yang mengakibatkan kerugian apapun bagi User termasuk namun tidak terbatas pada penyalahgunaan akun CORNER’S CARD dan data/informasi pribadi milik User.

11.3. Data/informasi pribadi milik User termasuk Password dan PIN disimpan dalam server sistem CORNER’S CARD dan terenkripsi dengan aman.

11.4. CORNER’S CARD tidak pernah meminta staf atau karyawannya untuk menanyakan Password atau PIN secara langsung kepada User. Apabila terindikasi pelanggaran atas hal tersebut oleh staf atau karyawan CORNER’S CARD, User disarankan untuk segera melaporkan kejadian tersebut kepada CORNER’S CARD.

11.5. Seluruh rangkaian dalam aktivitas pemrosesan Transaksi termasuk penggunaan Perangkat Elektronik di Mall dan/atau Merchant CORNER’S CARD diselenggarakan dengan mengaplikasikan standar keamanan yang memadai.

11.6. CORNER’S CARD dapat sewaktu-waktu meminta data/informasi User lebih detail lagi termasuk mengolah dan mengungkapkan data/informasi User kepada dan dalam hal :

  1. kepada Mitra CORNER’S CARD untuk keperluan peningkatan pelayanan terhadap User secara umum dan/atau program CORNER’S CARD; atau
  2. kepada Penerbit atau Mitra Payment Prosesor untuk keperluan pemrosesan Alat Pembayaran atau investigasi terkait Transaksi; atau
  3. kepada otoritas negara yang berwenang atau pihak yang ditunjuk oleh otoritas negara yang berwenang; atau
  4. kepada penegak hukum atau otoritas berwenang di Republik Indonesia apabila menurut kebijaksanaan CORNER’S CARD User terindikasi melakukan kegiatan pencucian uang, pendanaan terorisme atau pelanggaran hukum lainnya.

12. Ganguan Teknis

Ganguan teknis pada CORNER’S CARD, dijelasakan sebagai berikut :

12.1. Dalam hal terjadi gangguan teknis pada jaringan (network) yang terhubung dengan sistem CORNER’S CARD atau sedang dilakukannya peningkatan, perubahan, perbaikan dan atau pemeliharaan jaringan (network) dan/atau sistem CORNER’S CARD yang mengakibatkan terganggunya aplikasi CORNER’S CARD, maka CORNER’S CARD akan melakukan penanganan dan perbaikan segera sesuai sesuai ketentuan service level agreement (SLA) yang berlaku kecuali gangguan tersebut disebabkan oleh adanya Force Majeure sebagaimana dimaksud pada Pasal 11 dan dalam hal ini User akan menerima notifikasi dari CORNER’S CARD atas terganggunya aplikasi CORNER’S CARD tersebut.

12.2. Dalam hal terjadinya kesalahan atau gangguan pada sistem CORNER’S CARD yang mengakibatkan terganggunya layanan CORNER’S CARD atau kesalahan pelaksanaan Transaksi yang bukan disebabkan oleh User, maka CORNER’S CARD akan melakukan perbaikan secepatnya atas kesalahan tersebut dalam 1 (satu) Hari Kerja atau maksimum dalam 3 (tiga) Hari Kerja sejak ditemukannya kesalahan tersebut.

12.3. CORNER’S CARD berhak sewaktu-waktu sesuai dengan kebijakannya (i) mengubah atau memperbaharui isi dari Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD; dan/atau (ii) menghentikan atau mengubah mekanisme program CORNER’S CARD, dengan atau tanpa pemberitahuan sebelumnya kepada User.

13. Tidak dilaksanakannya atau tertundanya pelaksanaan sebagian atau keseluruhan kewajiban berdasarkan Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD ini oleh CORNER’S CARD, tidak dianggap sebagai pelanggaran terhadap Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD apabila hal tersebut terjadi karena keadaan diluar kendali CORNER’S CARD (”Force Majeure”), termasuk tapi tidak terbatas pada: (i) bencana alam, (ii) peristiwa kebakaran, pemogokan, perang, huru-hara, pemberontakan atau tindakan militer lainnya, (iii) tindakan pihak/instansi yang berwenang yang mempengaruhi kelangsungan penyelenggaraan jasa telekomunikasi, dan (iv) adanya keputusan atau perubahan keputusan yang berdampak pada pelaksanaan layanan CORNER’S CARD ini.

14. Sehubungan dengan penggunaan aplikasi CORNER’S CARD, maka dengan ini User memberikan “Pernyataan dan Jaminan” sebagai berikut :

14.1. Telah membaca, mengerti, dan menyetujui seluruh isi Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD ini termasuk pengkiniannya serta syarat dan ketentuan lainnya yang dikeluarkan oleh CORNER’S CARD, Mall dan/atau Merchant CORNER’S CARD atau oleh pihak lain yang bekerjasama dengan CORNER’S CARD di kemudian hari.

14.2. User bertanggung jawab sepenuhnya terhadap segala penggunaan layanan CORNER’S CARD melalui aplikasi CORNER’S CARD milik User, termasuk tapi tidak terbatas pada setiap resiko dan/atau kerugian yang muncul apabila terjadi penyalahgunaan oleh User atau oleh pihak lainnya yang didasarkan oleh alasan dan/atau sebab apapun sebagai akibat langsung maupun tidak langsung.

14.3. User menyatakan bertanggung jawab atas segala data/informasi pribadi yang diberikan oleh User kepada CORNER’S CARD adalah benar, akurat dan up-to-date adanya.

14.4. User menyatakan tidak akan :

  1. Secara sadar dan/atau berpura pura sebagai User CORNER’S CARD yang tidak valid pada CORNER’S CARD serta memberikan keterangan yang salah yaitu berupa kualitas data/ informasi/dokumen identitas yang kurang meyakinkan, fiktif dan tidak dapat dipertanggung jawabkan.
  2. Melakukan pendaftaran yang tidak sesuai dengan Validitas User CORNER’S CARD baik secara bersamaan maupun secara terpisah.
  3. Melakukan pemalsuan dan ketidakakuratan data/informasi termasuk penyalahgunaan milik pihak lain yang diberikan oleh User kepada CORNER’S CARD.
  4. Mengakses CORNER’S CARD agar memperoleh benefit sebesar-besarnya akan tetapi tidak sesuai dengan pemanfaatan dan tujuan CORNER’S CARD dan/atau untuk tujuan yang ilegal (melanggar hukum).
  5. Menyebarluaskan informasi (posting) terkait CORNER’S CARD yang memberikan dampak negatif/kerugian bagi CORNER’S CARD.

14.5. Atas adanya pelanggaran tersebut oleh User, dengan ini User setuju bahwa (i) CORNER’S CARD berhak untuk menindak lanjuti pelanggaran terhadap ayat ini sesuai dengan kebijakannya termasuk mengajukan tuntutan hukum kepada User; (ii) User membebaskan CORNER’S CARD dari segala tuntutan apapun atas pelaksanaan kebijakan yang ditempuh oleh CORNER’S CARD; (iii) CORNER’S CARD tidak bertanggung jawab atas risiko atau kerugian apapun yang diderita oleh User; (iv) User membebaskan CORNER’S CARD dari gugatan, tuntutan dan ganti rugi apapun dari pihak manapun; dan (iv) User wajib bertanggung jawab mengganti segala kerugian finansial yang berdampak kepada CORNER’S CARD maupun pihak-pihak terkait lainnya termasuk namun tidak terbatas pada penggantian biaya pemrosesan hukum, pengembalian dana, dan lain sebagainya.

14.6. User dengan ini menyetujui bahwa penggunaan layanan CORNER’S CARD tunduk pada hukum, regulasi dan perundang-undangan yang berlaku di Republik Indonesia dari waktu ke waktu.

14.7. User menyetujui bahwa CORNER’S CARD atas pertimbangan dan kebijaksanaannya berhak untuk menolak pengajuan Registrasi User tanpa menginformasikan alasan ataupun penyebab ditolaknya pengajuan tersebut.

14.8. User dengan ini bertanggung jawab sepenuhnya menjaga keamanan data informasi pribadi, Smartphone, koneksi Bluetooth dan koneksi internet dari kejahatan cyber seperti phising, virus, trojan, malware yang berakibat pada penipuan, kerugian atau kerusakan termasuk namun tidak terbatas pada cyberbullying dan terorisme, dan oleh karenanya (i) User wajib memastikan keabsahan laman web yang dikunjungi; (ii) User disarankan menggunakan anti virus yang berlisensi; (iii) User senantiasa berhati-hati dalam menggunakan koneksi internet umum (public wifi access); dan (iv) User disarankan untuk mengganti Password dan PIN secara berkala. User dapat memperoleh informasi-informasi lebih lanjut dan terkini pada laman web Kementrian Komunikasi dan Informatika Republik Indonesia https://www.kominfo.go.id.

14.9. Segala data, informasi dan dokumen pribadi (apabila ada) yang telah diserahkan kepada CORNER’S CARD baik dalam hardcopy ataupun softcopy akan disimpan oleh CORNER’S CARD dan tidak dapat dikembalikan kepada User dengan alasan apapun.

14.10. User setuju untuk membebaskan dan melepaskan CORNER’S CARD dari segala tuntutan, gugatan, dan/atau ganti kerugian dari pihak manapun sehubungan dengan kelalaian User dalam memenuhi ketentuan pernyataan dan jaminan ini.

15. Pemantauan Layanan

CORNER’S CARD dengan kebijaksanaanya berhak untuk :

15.1. Melakukan pemantauan, penyaringan dan/atau mengontrol setiap aktivitas yang dilakukan User CORNER’S CARD untuk menyelidiki setiap pelanggaran terhadap Syarat dan Ketentuan dan dapat mengambil tindakan yang dianggap sesuai atau tetap.

15.2. Melakukan pencegahan, pembatasan dan Penghentian Layanan CORNER’S CARD bagi User sesuai ketentuan ayat 13.1 diatas.

15.3. Meminta informasi kepada User CORNER’S CARD sehubungan dengan Layanan CORNER’S CARD antara lain berupa interview atau konfirmasi langsung, pengkinian data atau dokumen identitas atau permintaan tambahan dokumen pendukung.

16. Penghentian Layanan

Penghentian layanan CORNER’S CARD dapat dimungkinkan dalam hal sebagai berikut :

16.1. CORNER’S CARD berhak untuk menghentikan sementara atau permanen layanan CORNER’S CARD bagi User, termasuk pemblokiran akses ke akun CORNER’S CARD, pemblokiran Poin CORNER’S CARD, pemblokiran Referral Code, pemblokiran Kode Voucher, pemblokiran akun CORNER’S CARD, dan lain sebagainya, apabila salah satu atau beberapa hal di bawah ini berlaku :

  1. User terindikasi atau terbukti melanggar Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD.
  2. User tidak memberikan data atau informasi yang benar dan akurat terkait penggunaan layanan CORNER’S CARD.
  3. User terindikasi atau terbukti melakukan penipuan, fraud, pencucian uang atau pelanggaran hukum dengan menggunakan sarana layanan CORNER’S CARD.
  4. Diminta oleh otoritas negara Republik Indonesia yang berwenang.

16.2. User dapat mengajukan permohonan pembukaan blokir akun CORNER’S CARD melalui Contact Center CORNER’S CARD atau sarana penanganan User lainnya yang disediakan oleh CORNER’S CARD. Namun, persetujuan atas permohonan tersebut mengacu pada kebijaksanaan CORNER’S CARD.

17. Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD ini tunduk, diatur dan diimplementasikan menurut hukum Republik Indonesia.

18. Apabila terjadi perselisihan dalam penafsiran dan pelaksanaan Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD ini, CORNER’S CARD dan User sepakat untuk menyelesaikannya secara musyawarah untuk mufakat.

19. Apabila terjadi perbedaan atau pertentangan antara Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD dalam Bahasa Inggris dan Bahasa Indonesia, maka yang berlaku adalah Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD dalam Bahasa Indonesia.

TERMINOLOGI

  1. Earn Points adalahprosesmemperoleh Poin CORNER’S CARD melalui aplikasi CORNER’S CARD berdasarkan Transaksi yang dilakukan User.
  2. Email adalah electronic mail atau surat elektronik.
  3. Hari Kerja adalah hari kerja resmi dari Senin hingga Jum’at selain hari libur nasional di wilayah Republik Indonesia.
  4. Kode Voucher adalah kode tertentu yang diberikan oleh CORNER’S CARD kepada User dimana kode tersebut disalin pada aplikasi CORNER’S CARD untuk mendapatkan benefit, yang syarat dan ketentuannya mengacu kepada program CORNER’S CARD.
  5. MDN adalah singkatan dari Mobile Device Number yaitu atau nomor telepon selular (handphone/mobile phone) milik User yang didaftarkan dalam sistem CORNER’S CARD pada saat proses Registrasi User dilakukan.
  6. Password adalah kode sandi rahasia milik User yang didaftarkan dalam sistem CORNER’S CARD agar User dapat mengakses aplikasi CORNER’S CARD.
  7. PIN adalah singkatan dari Personal Identification Number yang merupakan nomor sandi pribadi milik User (6 digit numeric) yang didaftarkan pada sistem CORNER’S CARD dan digunakan untuk melakukan Transaksi.
  8. Perangkat Elektronik adalah suatu perangkat elektronik yang tersedia di Mall and/or Merchant CORNER’S CARD dan digunakan sebagai perangkat pendukung CORNER’S CARD.
  9. Programadalah program promosi yang ditawarkan oleh CORNER’S CARD kepada User yang mana User dapat menikmati promosi tersebut pada Mall dan/atau Merchant CORNER’S CARD dan/atau mitra CORNER’S CARD.
  10. Redeem Points adalah memproses Poin CORNER’S CARD melalui aplikasi CORNER’S CARD untuk di tukar menjadi voucher atau benefit lainnya.
  11. Poin CORNER’S CARD adalah pengembalian benefit dalam nilai tertentu yang diberikan kepada User dalam bentuk Poin oleh CORNER’S CARD atas Transaksi sebagai bagian dari penawaran Program CORNER’S CARD.
  12. Referral Code yaitu sandi khusus yang dapat digunakan oleh User setiap kali User mereferensikan User baru dan/atau User mendapat bonus tambahan Rewards.
  13. Smartphoneadalah telepon genggam pintar berbasis sistem operasi iOS atau Android yang digunakan oleh User untuk mengunduh, menginstal dan menggunakan aplikasi CORNER’S CARD.
  14. Transaksi adalah transaksi pembelian barang/jasa oleh User di Mall dan/atau Merchant CORNER’S CARD.
  15. User adalah konsumen pengguna aplikasi CORNER’S CARD yang telah terdaftar secara resmi dalam sistem CORNER’S CARD melalui proses Registrasi User.

CORNER’S CARD TERM AND CONDITIONS OF USE

In using the CORNER’S CARD Service, Users agreed to be subjected to CORNER’S CARD  Terms and Conditions of Use, namely agreeing to comply with any and all guidelines, information, notifications, rules, promo terms and conditions and instructions both on the CORNER’S CARD application or other media issued by PT Global Pay Indonesia (“Company”) shall be regarded as one and the same CORNER’S CARD Terms and Conditions of Use entity, as well as any change in its issued by Company from time to time. 

Company has the right to make revisions and hereby the Users is deemed a consent and subject to these changes after notification of these changes through the CORNER’S CARD application or through other media.

1. CORNER’S CARD is a mobile-based (IOS and Android) membership card product for customer loyalty program managed by Company.

 

2. General Provision

2.1. The objectives and utilization of membership card from Company are to provide a special offer for Users, which is special offers include a Rewards Points, discounts, cashback special prices and so on.

2.2. In order to enjoy the benefits of membership card, Users  or Consument can use CORNER’S CARD applications to easy shopping and get access to various of special offers at (i) Company's shopping center (mall) and/or have collaborated with Company (ii) include at Merchant outlets (merchants who have collaborated with CORNER’S CARD) and (iii) other programs will be developed by CORNER’S CARD.

2.3. Users can find information related to the updating of CORNER’S CARD Mall and Merchant and the other attractive promotions via CORNER’S CARD application or website (https://cornerstone.id/cards/home) or through other channels that will be informed in the future.

2.4. New User which have never done a transaction can use the Referral Code to get an additional benefit of CORNER’S CARD application. And Users can use the Voucher Code to get more benefits from CORNER’S CARD during the CORNER’S CARD Program.

 

3. User Registration

User Registration is carried out by registering User account for the first time on CORNER’S CARD Application by the following mechanism:

3.1. Before using CORNER’S CARD, User must download and install CORNER’S CARD application to User’s Mobile Phone through App Store or Google Play.

3.2. All Operator Numbers Users are eligible to become CORNER’S CARD User by registering using a User phone number.

3.3. CORNER’S CARD will send email or SMS verification to the User's registered email and Users are required to confirm through the webpage to activate the account.

3.4. Users will follow the registration directions and completed informations below:

  1. Access to “location” or others (if any) via Smartphone;
  2. Choice of mall membership;
  3. Email address;
  4. CORNER’S CARD Term and Condition  acceptance;
  5. 6 digits password (PIN) by User;
  6. User name;
  7. Date of birth;
  8. Gender;
  9. User Phone Number
  10. Referral Code.

3.5. Users are obligated to use real identity and avoid using inappropriate names and profile pictures.

 

4. Password dan PIN

Users are obliged to have Password and CORNER’S CARD applicaion PIN with mechanism as follow:

4.1. Password will be needed to access CORNER’S CARD application and PIN will be needed to validate User’s validity and as User’s acceptance and confirmation when doing transaction.

4.2. Password and PIN can be changed anytime as requested by User through CORNER’S CARD application by following applied instruction.

4.3. Users are obliged to keep their password and PIN in secret and to be fully responsible for any Password or PIN misuse that causes any loss for Users.

4.4. Users are advised to regularly change Password and PIN through CORNER’S CARD application to increase the account’s security and confidentiality.

4.5. Users are prohibited to give Password and/or PIN to other party to access and use their CORNER’S CARD service including to staff or CORNER’S CARD employee.

4.6. Unless specified otherwise, the use of PIN can be replaced by another method or other authentication method provided by CORNER’S CARD or other parties working with CORNER’S CARD where the authentication method is approved by CORNER’S CARD.

 

5. Membership Card

5.1. CORNER’S CARD will show users membership type in the form of virtual card, and there will be shown any privilege that the users have. There will also be showing the higher membership card and its privilege that will encourage the users to increase their transaction amount.

5.2. This feature will specify the User’s type based on their transaction behaviour. The User status will be set to active once the user finishes the registration process. And will be set to inactive if there is no transaction in two (2) years.

5.3. This feature will be available in the CORNER’S CARD application that shows the progress of the user’s spending towards reaching a higher membership type. There will be shown the current user’s spending and the amount of transactions that user needs to spend to achieve a higher level of membership.

5.4. The membership type will be divided into four categories: (i) Basic, (ii) Silver, (iii) Gold and (iv) Platinum as it can be seen terms and conditions and instructions both on the CORNER’S CARD application or other media issued by Company.

 

6. CORNER’S CARD point

All matters related to benefits for users in CORNER’S CARD application such as Rewards, discounts, special price can be given in the form of CORNER’S CARD point.

6.1. CORNER’S CARD point can be used for:

  1. Exchange with (i) products and/or services (ii) other benefits from Mall and/or CORNER’S CARD Merchant.
  2. The unit value of CORNER’S CARD point for deducting transaction value as stated in point a) above is not fixed and differs from time to time depending on program unless applied otherwise according to CORNER’S CARD policy.
  3. CORNER’S CARD point exchange stated in point a) also require a minimum amount unless applied otherwise according to CORNER’S CARD policy.
  4. All mechanism on clause 5.1 a.) stated above will be done following CORNER’S CARD program instruction and CORNER’S CARD application.

6.2. CORNER’S CARD point inside User’s account is :

  1. A unit of appreciation given to Users by CORNER’S CARD or CORNER’S CARD partner for transaction as a part of CORNER’S CARD program.
  2. CORNER’S CARD Point not a saving product as referred to Banking Law and Syariah Banking Law.
  3. CORNER’S CARD point is not included in Indonesia Deposit Insurance Corporation as referred to Indonesia Deposit Insurance Corporation Law.
  4. CORNER’S CARD points will not get interest.
  5. Unused CORNER’S CARD point has a time limit or expiry period unless applied otherwise according to CORNER’S CARD policy.

6.3. User hereby agrees that CORNER’S CARD Point calculation issued by CORNER’S CARD is provided to be the basis of CORNER’S CARD Point.

6.4. CORNER’S CARD is entitled to make corrections including cancellation of CORNER’S CARD Points if:

  1. Calculation by CORNER’S CARD is inaccurate and not fitted to CORNER’S CARD program terms and conditions; and
  2. if fraud by User is found in the implementation of CORNER’S CARD program based on CORNER’S CARD assessment.

6.5. CORNER’S CARD Points can be checked through CORNER’S CARD application or other media including facilities provided by third parties connected to CORNER’S CARD.

 

7. Earn Points

Furthermore after User Registration, Earn Points will conduct with mechanism as follow:

7.1. Mall counters to validate User Transactions based on their physical receipts to obtain CORNER’S CARD Points.

7.2. Users are obligated to enter User’s phone number or other required data or turn on camera on their Smartphone and bring their Smartphone to Electronic Device or QR provided at CORNER’S CARD Mall and/or Merchant.

7.3. CORNER’S CARD following their policy can provide other scanning methods other than the one explained in clause 7.2.

7.4. By accessing CORNER’S CARD application, User have consciously given power to CORNER’S CARD to conduct Earn Points.

7.5. Allowed of Limits on the value of Transaction and Earn Points refer to Program/ CORNER’S CARD policy as informed in CORNER’S CARD application.

7.6. Users hereby acknowledge and agree that Earn Points will not be able to be cancelled with any reason and will be processed in accordance with data that has been input by Users.

 

8. Redeem Points

Furthermore after User Registration and User have a CORNER’S CARD Points , Redeem Points will conduct with mechanism as follow:

8.1. CORNER’S CARD Mall and/or Merchant to validate User Points to Redeem Points.

8.2. Users are obligated to enter User’s phone number or other required data turn on camera on their Smartphone and bring their Smartphone to Electronic Device or QR provided at CORNER’S CARD Mall and/or Merchant.

8.3. CORNER’S CARD following their policy can provide other scanning methods other than the one explained in clause 8.2.

8.4. Hence Redeem Points can be conducted by Users by entering Password/PIN. CORNER’S CARD minimum points varies following CORNER’S CARD policy.

8.5. By accessing CORNER’S CARD application, User have consciously given power to CORNER’S CARD to conduct Redeem Points.

8.6. Allowed of Redeem Points provision refer to Program/ CORNER’S CARD policy as informed in CORNER’S CARD application.

8.7. Users hereby acknowledge and agree that Redeem Points will not be able to be cancelled with any reason and will be processed in accordance with data that has been input by Users.

 

9. CORNER’S CARD User Validity

9.1. CORNER’S CARD User must reached the age of 17 (seventeen) years or more and has a valid identity card.

9.2. Every CORNER’S CARD User (based on a valid identity card) is valid only for 1 (one) CORNER’S CARD account.

9.3. Every CORNER’S CARD account can only be used by 1 (one) MDN number from 1 (one) device.

9.4. CORNER’S CARD is not responsible for any risks that occur due to misuse of CORNER’S CARD Account and Transactions including but not limited to theft, manipulation, change and misuse of User data / information recorded / registered on CORNER’S CARD Accounts carried out by any party without User knowledge.

 

10. User's CORNER’S CARD account will always be active as long as :

10.1. Not closed permanently and/or temporary by the user; or (ii) not closed at the CORNER’S CARD discretion.

10.2. Users can request to deactivate CORNER’S CARD account by contacting  CORNER’S CARD directly.

10.3. CORNER’S CARD account deactivation causes CORNER’S CARD Points to no longer be valid and cannot be cashed.

10.4. Users can request to unblock CORNER’S CARD account through CORNER’S CARD Contact Center or other User handling facilities provided by CORNER’S CARD. However CORNER’S CARD policy will applies.

 

11. Security and Confidentiality of CORNER’S CARD application

Security and confidentiality of Users CORNER’S CARD application described as   follow :

11.1. Users are required to save and maintain their Smartphone and it is strongly recommended to use a special password to access User’s Smartphone.

11.2. CORNER’S CARD is not responsible for damage or loss of User's Smartphone as well as misuse of User's Smartphone due to User negligence which results in any loss for Users including but not limited to misuse of CORNER’S CARD Account and User's personal data/information.

11.3. User personal data/information including passwords and PINs are stored in the CORNER’S CARD system server and encrypted securely.

11.4. CORNER’S CARD never requests their staffs or employees to ask for a Password or PIN directly to the User. If there are indications of a violation of this matter by staffs or employees of CORNER’S CARD, Users are advised to immediately report the incident to CORNER’S CARD.

11.5. The entire series of Transaction processing activities including the use of Electronic Devices at CORNER’S CARD Mall and/or Merchants is carried out by applying adequate security standards.

11.6. CORNER’S CARD at any time can ask for more detailed User data/information, including processing and disclosing User data/information to and in terms of :

  1. CORNER’S CARD Partners for the purposes of improving services to Users in general and/or CORNER’S CARD program; or
  2. The Issuer or Payment Processor Partner for purposes of processing Payment Instrument  or investigations related to Transactions; or
  3. The authorized state authorities or parties designated by the competent state authorities; or
  4. Law enforcers or authorized authorities in the Republic of Indonesia according to CORNER’S CARD policy Users are indicated to have carried out activities of money laundering, terrorism financing or other violations of law.

 

12. Technical Distruption

Technical problems with CORNER’S CARD are described as follow:

12.1. In the event of technical problems with the network (network) connected to CORNER’S CARD system or being upgraded, improvement or maintenance of the network (network) and/or CORNER’S CARD system which resulted in disruption of CORNER’S CARD application, CORNER’S CARD will perform appropriate handling and repair immediately in accordance with the service level agreement (SLA) that applies unless the problem is caused by Force Majeure as referred in Article 11 and in this case the User will receive a notification from CORNER’S CARD on disruption of services and application.

12.2. In the event of an error or disruption in CORNER’S CARD system that resulted in disruption of CORNER’S CARD service or error in implementing Transactions that are not caused by the User, then CORNER’S CARD will make prompt corrections to the error within 1 (one) Business Day or a maximum of 3 (three) Business Days from the discovery of the error.

12.3. CORNER’S CARD has the right at any time in accordance with its policy (i) to change or update the contents of CORNER’S CARD Terms and Conditions of Use; and / or (ii) terminate or change the mechanism of CORNER’S CARD program, with or without prior notification to the User.

 

13. Has not been implemented or has been delayed under these CORNER’S CARD Terms and Conditions of Use from CORNER’S CARD, is not considered a violation of the CORNER’S CARD Terms and Conditions of Use if it occurs due to circumstances beyond control CORNER’S CARD (" Force Majeure "), including but not limited to: (i) natural disasters, (ii) fire, strike, war, riot, rebellion or other military action, (iii) actions of authorized parties / agencies affect the continuity of the operation of telecommunications services, and (iv) the existence of decisions or changes in decisions that have an impact on the implementation of this CORNER’S CARD service.

 

14. In connection with the use of CORNER’S CARD application, the Users hereby provides the following “Statements and Guarantees” :

14.1. Read, understood, and agreed to all the contents of CORNER’S CARD Terms and Conditions of Use including the current version and other terms and conditions issued by CORNER’S CARD, Mall and/or CORNER’S CARD Merchants or by other parties who cooperate with CORNER’S CARD in the future.

14.2. Users are solely responsible for any use of the CORNER’S CARD services through CORNER’S CARD  application belongs to the User, including but not limited to any risks and/or losses that arise in the event of misuse by the User or by other parties that are based on reason and/or to any cause as a direct result or indirectly.

14.3. User claims to be responsible for all personal data/information provided by the User to CORNER’S CARD is correct, accurate and up-to-date.

14.4. Users will not :

  1. Consciously and/or pretending to be an invalid CORNER’S CARD User on CORNER’S CARD and giving false information, namely in the form of quality data/information/ identity documents that are less convincing, fictitious and cannot be accounted for.
  2. Perform registering that invalid not subject to CORNER’S CARD User Validity either simultaneously or separately.
  3. Falsifying and inaccurate data/information including misuse of other parties provided by the User to CORNER’S CARD.
  4. Accessing CORNER’S CARD to obtain the benefit as much as possible but not in accordance with the use and purpose CORNER’S CARD and/or for illegal  purposes.
  5. Spreading information (post) related CORNER’S CARD which resulted in negative effect/disadvantage for CORNER’S CARD.

14.5. For this violation by the User, the User hereby agrees that (i) CORNER’S CARD has the right to follow up on violations of this paragraph in accordance with its policies, including filing lawsuits against users; (ii) Users frees CORNER’S CARD of all demands for the implementation of the policies adopted by CORNER’S CARD; (iii) CORNER’S CARD is not responsible for any risk or loss suffered by the User; (iv) User releases CORNER’S CARD from lawsuits, demands and any compensation from any party; and (iv) The user is obliged to be responsible for any financial loss that affects CORNER’S CARD and other related parties including but not limited to repayment of legal processing fees, refunds, and etc.

14.6. User hereby agrees that the use of CORNER’S CARD services is subjected to the law, regulations and law in force in the Republic of Indonesia from time to time.

14.7. User agrees that CORNER’S CARD has the right to refuse User Registration submissions without informing the rejection reason.

14.8. Users with this solely responsible for maintaining the security of personal information, Smartphone, Bluetooth connections and Internet connections from cyber crime such as phishing, viruses, trojans ,malware that resulted in fraud, loss or damage, including but not limited to cyberbullying and terrorism, and therefore (i) Users are obliged to ensure the validity of the web page visited; (ii) Users are advised to use a licensed antivirus; (iii) Users are always careful in using public internet connections (public wifi access); and (iv) Users are advised to change Password and PIN periodically. Users can get further and up-to-date information on the website of the Ministry of Communication and Information of the Republic of Indonesia https://www.kominfo.go.id.

14.9. All personal data, information and documents (if any) that have been submitted to CORNER’S CARD either in hardcopy or softcopy will be kept by CORNER’S CARD and cannot be returned to the User for any reason.

14.10. Users agree to frees CORNER’S CARD of all claims, lawsuits, and/or compensation from any party caused by User’s negligence in obeying these statements and guarantees.

 

15. Services Monitoring

CORNER’S CARD in its discretion have the right to :

15.1. Monitor, filter and/or control every activity carried out by CORNER’S CARD Users to investigate any violations of the Terms and Conditions and can take actions deemed appropriate or permanent.

15.2. To prevent, restrict and halt CORNER’S CARD services for Users in accordance with the provision of paragraph 13.1 above.

15.3. Requesting CORNER’S CARD Users’ information related with CORNER’S CARD Services, including interviews or direct confirmations, data updates or document identity or any additional supporting documents.

 

16. Termination of Services

Termination of CORNER’S CARD services may be possible in the following cases :

16.1. CORNER’S CARD has the right to temporarily or permanently halt CORNER’S CARD service for users, including blocking access to CORNER’S CARD  account, CORNER’S CARD points, Referral Code, Voucher Code, CORNER’S CARD account, etc, if one or a few things below applies :

  1. Users are indicated or proven to have violated the CORNER’S CARD Terms and Conditions of Use.
  2. Users do not provide true and accurate data or information related to the use of CORNER’S CARD services.
  3. Users indicated or proven doing fraud, money laundering or violating law by using CORNER’S CARD services.
  4. Requested by the authorized authorities of the Republic of Indonesia.

16.2. Users can request to unblock CORNER’S CARD account through CORNER’S CARD Contact Center or other User handling facilities provided by CORNER’S CARD. However CORNER’S CARD policy will applies.

 

17. These CORNER’S CARD Term and Conditions of Use are subject to, regulated and implemented according to the laws of the Republic of Indonesia.

 

18. If there is any dispute in the interpretation and implementation of these CORNER’S CARD Term and Conditions of Use, CORNER’S CARD and User agrees to resolve it by consensus.

 

19. In the event of any discrepancies or conflict between English and Bahasa Indonesia version of CORNER’S CARD Term and Conditions of Use, Bahasa Indonesia shall prevail.

 

TERMINOLOGY

  1. Earn Points is a process of get the CORNER’S CARD Points through the CORNER’S CARD application based on Transaction conducted by User.
  2. Email is electronic mail.
  3. Working Days are official working days from Monday to Friday other than national holidays in the territory of the Republic of Indonesia.
  4. Voucher Code is a specific code given by CORNER’S CARD to the User where the code is copied into the CORNER’S CARD application to get benefits, whose terms and conditions refer to the CORNER’S CARD program.
  5. MDN is acronym for Mobile Device Number, which is a User's mobile phone number registered in the CORNER’S CARD system during the User Registration process.
  6. Password is User's secret code registered in the CORNER’S CARD system so that the User can access the CORNER’S CARD application.
  7. PIN is an acronym for Personal Identification Number, which is a personal code number belonging to a User (6 digit numeric) registered in the CORNER’S CARD system and used to carry out Transaction.
  8. Electronic Device is an electronic device available at the CORNER’S CARD Mall and/or Merchant and used as a supporting device for the CORNER’S CARD.
  9. Program is a promotional program offered by CORNER’S CARD to User where User can enjoy the promotion at CORNER’S CARD Mall and/or Merchants and/or CORNER’S CARD Partners.
  10. Redeem Points is a process of CORNER’S CARD Points through the CORNER’S CARD application to be redeem into vouchers or other benefits.
  11. CORNER’S CARD Points is the return of benefits in a certain value given to Users in the form of Points by CORNER’S CARD based on Transactions as part of the CORNER’S CARD Program offering.
  12. Referral Code is a special password that can be used by a User every time a User refers a new User and/or the User gets an additional Rewards bonus.Smartphone is a smart mobile phone based iOS or Android operating system used by the User to download, install and use CORNER’S CARD applications.
  13. Smartphone is a smart mobile phone based iOS or Android operating system used by the User to download, install and use CORNER’S CARD applications.
  14. Transaction is a transaction to purchase goods/service by the User at the CORNER’S CARD Mall and/or Merchant.
  15. User is consument of CORNER’S CARD application which have been offcially registered in the CORNER’S CARD system through the User Registration process.

 

KEBIJAKAN PRIVASI PENGGUNAAN CORNER’S CARD

1. Ketentuan Umum :

1.1. CORNER’S CARD menetapkan Kebijakan Privasi ini untuk membantu User membuat keputusan yang jelas tentang apakah User tidak menggunakan atau tetap menggunakan CORNER’S CARD, yaitu :

  • Menjelaskan cara CORNER’S CARD menggunakan informasi User untuk memberikan penawaran istimewa bagi User apabila User melakukan Transaksi, Earn Points dan Redeem Points dan lainnya yang mana penawaran istimewa tersebut dapat berupa Cashback, potongan harga, diskon, harga khusus dan lain sebagainya;
  • Memastikan bahwa User memahami informasi apa yang dikumpulkan dengan seizin User dan apa yang CORNER’S CARD lakukan – dan tidak lakukan – atas informasi tersebut;
  • Menjelaskan batas tanggung jawab CORNER’S CARD untuk melindungi hak-hak dan privasi User berdasarkan kebijakan ini.

1.2. Secara umum ada 2 (dua) kategori informasi yang CORNER’S CARD kumpulkan :

  • Informasi yang harus CORNER’S CARD miliki agar User dapat menggunakan CORNER’S CARD yaitu seperti meliputi perlakuan terhadap informasi User, termasuk informasi identitas pribadi, informasi metode pembayaran User (apabila ada) dan informasi lainnya yang diterima saat User menggunakan CORNER’S CARD.
  • Informasi yang dapat CORNER’S CARD gunakan untuk memberikan fitur tambahan dan layanan yang lebih baik apabila User memilih untuk berbagai informasi tersebut seperti informasi tentang perangkat User termasuk, dimana tersedia, alamat IP, sistem operasi dan jenis lainnya – untuk keperluan pengembangan sistem dan produk.

1.3. CORNER’S CARD mengumpulkan informasi tentang User dapat dilakukan melalui beberapa cara :

  • Informasi yang User berikan melalui website dan/atau aplikasi CORNER’S CARD.
  • Informasi yang User berikan melalui media komunikasi dengan CORNER’S CARD.
  • Dari sumber lainnya yang tersedia dan/atau lembaga lain yang bekerjasama/belum bekerjasama.

 

2. Persetujuan Kebijakan Privasi :

Dalam mengakses dan/atau melanjutkan layanan produk dan aplikasi CORNER’S CARD User setuju terikat dengan Kebijakan Privasi ini dan dianggap telah memahami serta menyetujui semua isi dalam Kebijakan Privasi termasuk :

2.1. Penggunaan teknologi CORNER’S CARD;

2.2. Pengumpulan, penggunaan, pembagian dan pengolahan lainnya dari informasi User, termasuk untuk tujuan terkait pengiklanan;

2.3. Ketersediaan informasi publik dan kontrol atas informasi;

2.4. Dalam setiap hal User setuju untuk pengolahan data termasuk pengendalian data oleh CORNER’S CARD.

Sehingga apabila User tidak setuju dengan CORNER’S CARD, mohon untuk tidak menggunakan CORNER’S CARD karena seluruh Kebijakan Privasi ini merujuk juga kepada Syarat dan Ketentuan Penggunaan CORNER’S CARD.

 

3. Informasi Yang CORNER’S CARD Kumpulkan :

3.1. Informasi Registrasi User untuk mendapatkan akun CORNER’S CARD antara lain seperti nama, alamat, nomor telepon, alamat email, tanggal lahir, pekerjaan termasuk persetujuan dari User.

3.2. Informasi registrasi metode pembayaran (apabila ada) antara lain seperti informasi rekening User dari kartu kredit, kartu debit, uang elektronik dan/atau alat pembayaran lainnya yang tersedia di CORNER’S CARD termasuk persetujuan dari User.

3.3. Informasi transaksi User baik yang berhasil, gagal, informasi penagihan dan/atau review produk.

3.4. Informasi otomatis lainnya yang CORNER’S CARD pandang perlu untuk mengoperasikan akun User, mengoperasikan layanan produk atau memenuhi kepatuhan kebijakan internal CORNER’S CARD.

3.5. CORNER’S CARD juga dapat merekam dan/atau memonitor Smartphone  dari / kepada User untuk tetap menjaga kualitas layanan, termasuk rincian korespodensi User dengan CORNER’S CARD. Rekaman tersebut juga dapat digunakan untuk membantu mengidentifikasi dan melawan tindakan-tindakan yang bersifat penipuan (fraud).

3.6. Informasi dari sumber pihak ketiga lainnya.

 

4. Penggunaan Dan Pengungkapan Informasi :

CORNER’S CARD dalam mengunakan dan mengungkapkan Informasi User senantiasa tunduk kepada peraturan hukum yang berlaku. Sehingga informasi tersebut hanya untuk menyediakan produk dan layanan kepada User, atau untuk melaksanakan bisnis CORNER’S CARD, yaitu dengan penegasan sebagai berikut :

4.1. Penggunaan Informasi Oleh CORNER’S CARD :

  • Melaksanakan, mengawasi dan menganalisa layanan CORNER’S CARD.
  • Berkorespodensi dengan User melalui CORNER’S CARD seperti surat elektronik, sms, telepon maupun site visit (apabila diperlukan).
  • Melakukan identifikasi, deteksi serta mencegah penipuan, pencucian uang, pendanaan terorisme dan kegiatan kejahatan lain.
  • Melakukan riset pasar, analisa bisnis dan statistic dan penelitian (apabila diperlukan).
  • Melakukan audit.
  • Melaksanakan segala kewajiban administrasi dan operasional.
  • Mematuhi segala kewajiban CORNER’S CARD sesuai peraturan yang berlaku.
  • Penyimpanan data selama akun User masih aktif atau selama masih dibutuhkan dalam menyediakan layanan kepada User.

4.2. Pengungkapan Informasi Oleh CORNER’S CARD :

  • Kelompok usaha dan pihak terkait CORNER’S CARD.
  • Pihak ketiga lainnya (seperti perusahaan, organisasi dan/atau orang) yang CORNER’S CARD tunjuk untuk membantu CORNER’S CARD menjalankan bisnis dan menyediakan layanan produk.
  • Pihak ketiga lainnya (seperti perusahaan, organisasi dan/atau orang) yang memberikan CORNER’S CARD / CORNER’S CARD berikan produk dan/atau jasa.
  • Pihak ketiga lainnya (seperti perusahaan, organisasi dan/atau orang) yang CORNER’S CARD tunjuk untuk pengembangan atau perluasan layanan CORNER’S CARD melalui cara-cara yang diizinkan secara hukum.
  • Instansi pemerintah dan/atau instansi berwenang lainnya yang secara hukum mempunyai kemampuan atau hak untuk meminta informasi.
  • CORNER’S CARD melakukan seleksi berdasarkan prinsip kehati-hatian atas setiap pihak yang kepadanya kami membagikan data. Semua pihak ketiga terikat kontrak/perjanjian untuk menjaga keamanan informasi pribadi User dan menggunakannya hanya sesuai izin CORNER’S CARD.

 

5. Keamanan dan Proteksi Informasi :

CORNER’S CARD sangat menyadari betapa pentingnya melindungi dan mengelola informasi yang User serahkan.

5.1. CORNER’S CARD menggunakan perlindungan computer seperti firewall dan data enkripsi serta menerapkan control akses fisik dan file, dan CORNER’S CARD hanya memberikan akses kepada karyawan yang memerlukannya untuk memenuhi tanggung jawab pekerjaan.

5.2. CORNER’S CARD selalu senantiasa memenuhi atau melampaui standard industry dan terus memantau perkembangan industry untuk memastikan sistem CORNER’S CARD berkembang sebagaimana diperlukan. CORNER’S CARD hanya mengumpulkan informasi yang penting  dan dibutuhkan untuk keperluan pelaksanaan, perbaikan maupun pemeliharaan CORNER’S CARD. CORNER’S CARD hanya akan menyimpan informasi User selama diwajibkan oleh hukum atau selama informasi tersebut berhubungan dengan tujuan yang ada saat informasi dikumpulkan.

5.3. Walaupun CORNER’S CARD sudah menggunakan perlindungan untuk melindungi informasi User, CORNER’S CARD juga tetap meminta User untuk menjaga kerahasiaan informasi melalui control password.

5.4. CORNER’S CARD tidak pernah meminta User untuk memberikan password User kepada CORNER’S CARD dan/atau pihak manapun, sehingga User disarankan untuk merubah password User secara rutin.

 

6. Privasi dan Bawah Umur :

Untuk menjadi User CORNER’S CARD harus berusia 17 (tujuh belas) tahun atau lebih dan telah memiliki kartu identitas yang sah. Bagi yang belum memenuhi ketentuan ini tidak diperkenankan menggunakan CORNER’S CARD.

 

7. Pihak Ketiga :

CORNER’S CARD tidak membagikan informasi User dengan web/aplikasi pihak ketiga lainnya (kecuali apabila ditentukan oleh CORNER’S CARD dan telah meminta persetujuan kepada User) dan CORNER’S CARD tidak bertanggung jawab dengan kebijakan privasi pihak ketiga lainnya tersebut.

 

8. Transisi Bisnis :

Dalam hal CORNER’S CARD melakukan transisi bisnis, seperti merger dan akuisisi dengan pihak lain, atau penjualan semua atau sebagian asset CORNER’S CARD, maka informasi User mungkin akan menjadi salah satu asset yang diserah terimakan. Sehingga User akan diberitahukan melalui pemberitahuan dalam web/aplikasi CORNER’S CARD selama 30 (tigapuluh) hari untuk setiap perubahan kepemilikan atau control atas informasi User.

 

Apabila CORNER’S CARD melakukan perubahan terhadap Kebijakan Privasi ini, CORNER’S CARD akan melakukan update pada web/aplikasi CORNER’S CARD. Silakan tinjau kembali kebijakan ini dari waktu ke waktu.

PRIVACY POLICY FOR THE USE OF CORNER’S CARD

1. General Requirements :

1.1. CORNER’S CARD stipulate this Privacy Policy to help Users make clear decisions about whether Users do not use or continue to use CORNER’S CARD, namely :

  • Explain how CORNER’S CARD uses User information to provide special offers to Users when Users make Transactions, Earn Points and Redeem Points and others which special offers can be in the form of Cashback, discounted prices, discounts, special prices and so on;
  • Ensure that the User understands what information is collected with the User's permission and what CORNER’S CARD does - and does not do - that information;
  • Explain the limits of CORNER’S CARD 's responsibility to protect the rights and privacy of Users under this Policy.

1.2. In general there are 2 (two) categories of information that CORNER’S CARD collects :

Information that CORNER’S CARD must have in order for a User to use CORNER’S CARD, which includes the treatment of User information, including personally identifiable information, User Payment Method information and other information received when a User uses CORNER’S CARD.

Information that CORNER’S CARD can use to provide additional features and better services if the User chooses to provide such information such as information about the User's device including, where available, IP address, operating system and other types - for system and product development purposes.

1.3. CORNER’S CARD collects information about Users can be done through several activities such as :

  • Information that users provide through the CORNER’S CARD website and / or application.
  • Information that users provide through communication media with CORNER’S CARD.
  • From other available sources and / or other institutions that are collaborating / not yet cooperating.

 

2. Consent of Privacy Policy :

In accessing and / or continuing of product services and CORNER’S CARD application. The user agrees is bound to be this Privacy Policy and is deemed to have understood and agreed to all contents in the Privacy Policy including :

2.1. Use of CORNER’S CARD technology;

2.2. Collection, use, sharing and other processing of User information, including for advertising related purposes;

2.3. Availability of public information and control over information;

2.4. In each case the User agrees to data processing including data control by CORNER’S CARD.

So if the User does not agree with CORNER’S CARD, please do not use CORNER’S CARD because all of these Privacy Policies also refer to the Terms and Conditions For The Use Of CORNER’S CARD.

 

3. Information CORNER’S CARD Collect :

3.1. User Registration Information to get a CORNER’S CARD account such as name, address, telephone number, e-mail address, date of birth, occupation including the consent of the User.

3.2. Payment method registration information (if any) includes such information as User account information from credit cards, debit cards, electronic money and / or other payment instruments available at CORNER’S CARD including User consent.

3.3. User transaction information whether successful, failed, billing information and / or product review.

3.4. Other automatic information that CORNER’S CARD views needs to operate a User account, operate product services or fulfill CORNER’S CARD’s internal policy compliance.

3.5. CORNER’S CARD can also record and / or monitor telephone calls from / to Users to maintain quality of service, including details of User's correspondence with CORNER’S CARD.

The recording can also be used to help identify and fight fraud.

3.6. Information from other third-party sources.

 

4. Use and Disclosure of Information :

CORNER’S CARD in using and disclosing User Information would always complies with applicable legal regulations. So that information is only to provide products and services to Users, or to carry out CORNER’S CARD business, namely with the following confirmation :

4.1. Use of Information by CORNER’S CARD :

  • Implement, monitor and analyze CORNER’S CARD services.
  • Corresponding with Users through CORNER’S CARD such as electronic mail, sms, telephone or site visit (if needed).
  • Identify, detect and prevent fraud, money laundering, funding of terrorism and other criminal activities.
  • Conduct market research, business analysis and statistics and research (if needed).
  • Conduct audits.
  • Carry out all administrative and operational obligations.
  • Comply with all CORNER’S CARD obligations in accordance with applicable regulations.
  • Data storage as long as the User account is still active or as long as it is needed to provide services to the User.

4.2. Information Disclosure By CORNER’S CARD :

  • CORNER’S CARD business groups and related parties.
  • Other third parties (such as companies, organizations and / or people) that CORNER’S CARD appoints to help CORNER’S CARD conduct business and provide product services.
  • Other third parties (such as companies, organizations and / or people) who provide CORNER’S CARD / CORNER’S CARD provide products and / or services.
  • Other third parties (such as companies, organizations and / or people) that CORNER’S CARD designates for development or need.
  • Government institution and / or other authorized institution that legally have the ability or the right to request information.
  • CORNER’S CARD selects based on the prudential principle of each party to whom we share data. All third parties are bound by contracts / agreements to maintain the security of the user's personal information and use it only under the CORNER’S CARD permission.

 

5. Information Security and Protection :

CORNER’S CARD is well aware of the importance of protecting and managing the information that users submit.

5.1. CORNER’S CARD uses computer protection such as firewalls and data encryption as well as implementing physical and file access controls, and CORNER’S CARD only provides access to employees who need it to fulfill work responsibilities.

5.2. CORNER’S CARD always meets or exceeds industry standards and continuously monitors industry developments to ensure the CORNER’S CARD system develops as needed. CORNER’S CARD only collects important and necessary information for the purposes of implementing, repairing and maintaining CORNER’S CARD. CORNER’S CARD will only store User information as long as it is required by law or as long as the information relates to the purpose at which it was collected.

5.3. Even though CORNER’S CARD has used protection to protect User information, CORNER’S CARD also still asks Users to maintain the confidentiality of information through password control.

5.4. CORNER’S CARD never asks the User to give a User password to CORNER’S CARD and / or any party, so the User is advised to change the User's password regularly.

 

6. Privacy and Underage :

To become a CORNER’S CARD User, you must be 17 (seventeen) years or older and have a valid identity card. For those who do not meet this provision, they are not permitted to use CORNER’S CARD.

 

7. Third party :

CORNER’S CARD does not share User information with other third party web / applications (except if specified by CORNER’S CARD and has asked the User for approval) and CORNER’S CARD is not responsible for the privacy policies of these other third parties.

 

8. Business Transition :

In the event that CORNER’S CARD makes a business transition, such as mergers and acquisitions with other parties, or the sale of all or part of CORNER’S CARD assets, then User information may become one of the assets handed over. So that the User will be notified via a notice on the web / CORNER’S CARD application for 30 (thirty) days for any change in ownership or control of User information.

 

If CORNER’S CARD makes changes to this Privacy Policy, CORNER’S CARD will update the CORNER’S CARD website / application. Please review this policy from time to time.

PERTANYAAN-PERTANYAAN UMUM (FAQ)

1. Umum :

Apa itu Cornerstone app?

  • Cornerstone is a digital membership app. You will have exclusive benefits, collect points, and exchange points for a voucher.

 

Dimanakah saya bisa mengguakan Cornerstone App?

  • Cornerstone app is available in fX Sudirman Jakarta, 23 Paskal Bandung, and Beachwalk Bali.

 

Mengapa Cornerstone membutuhkan lokasi saya?

  • To detect your area, so Cornerstone knows which mall is nearest to your location.

 

Bisakah saya mengganti lokasi mall?

  • Yes, you can change the mall location on Home tab.

 

Mengapa saya perlu memasukkan nama dan tanggal lahir saya?

  • Cornerstone has special birthday rewards and surprises for you. Make sure you input your name and date of birth as stated in your ID (KTP) because you can only input 1 time.

 

Bagaimana saya bisa mendapatkan kode referral?

  • You can get the referral code from your friends or family that already using Cornerstone app. Make sure to input the referral code when you register on Cornerstone.

 

Bagaimana cara bekerja Referral?

  • Invite friends to use Cornerstone and you will get 10 points when your friend registers using your referral code. Your friend will receive 10 points too.

 

Saya masih membutuhkan banduan. Bagaimana saya bisa menghubungi Support/Bantuan?

  • You can chat with our Customer Service in the app. Go to Account tab then choose "Chat with Customer Service".

 

2. Level & Poin :

Apa itu Basic, Silver, Gold, dan Platinum?

It's your level and each level has special benefits.

 

Bagaimana saya bisa meningkatkan level saya?

If you're on Basic level, start shopping with min. Rp 50.000. Then go to the mall counter to earn your first points and you will advance to Silver level.

If you're on Silver or Gold, shop as often as you can and earn your points after shopping.

 

Apa yang mendasari level saya?

Your level is based on your spending. So the more you shop, the faster you get to the next level.

 

Bagaimana saya bisa mendapatkan poin?

After shopping, go to the counter and inform the cashier that you want to get your points. Show your shopping bill to cashier, wait for the process, and you'll receive the points!

 

Apakah poin saya memiliki masa kadaluarsa?

Yes, it can. Go to the "Rewards" tab and see on the top left to find total points that will expire soon.

 

3. Voucher & Rewards :

Bagaimana saya bisa mendapatkan voucher?

  1. Go to "Rewards" tab, explore the vouchers and if you find the one that interests you, and click to open.
  2. Read the voucher detail and the T&C.
  3. Click "Redeem", input your PIN, and the voucher is yours!

 

Bagaimana saya bisa menggunakan voucher?

  1. Go to the mall counter and inform the cashier that you want to use the voucher.
  2. Click "Rewards" then choose "My Rewards", open the voucher you already redeem, and show it to the cashier counter.
  3. Wait for the process and you got your voucher/goods!

 

Bagaimana saya bisa menemukan promo di toko-toko?

Go to "Store" tab, choose one or type the name of the store you want, and you can see the list of the promo the stores have.

 

4. PIN :

Apa yang harus saya lakukan apabila saya lupa PIN akun saya?

Click "Forgot PIN" and we will send you an OTP. After that, you can reset your PIN.

 

Saya memasukkan PIN yang salah 3 kali dan diblok selama 10 menit. Apa yang perlu saya lakukan?

We're sorry that this happened to you. Please wait for 10 minutes and open the app again. We encourage you to click "Forgot PIN" to prevent you to get blocked again and reset your PIN.

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS (FAQ)

1. General :

What is Cornerstone app?

  • Cornerstone is a digital membership app. You will have exclusive benefits, collect points, and exchange points for a voucher.

 

Where I can use Cornerstone App?

  • Cornerstone app is available in fX Sudirman Jakarta, 23 Paskal Bandung, and Beachwalk Bali.

 

Why does Cornerstone ask to use my location?

  • To detect your area, so Cornerstone knows which mall is nearest to your location.

 

Can I change the mall location?

  • Yes, you can change the mall location on Home tab.

 

Why should I input my name and date of birth?

  • Cornerstone has special birthday rewards and surprises for you. Make sure you input your name and date of birth as stated in your ID (KTP) because you can only input 1 time.

 

How do I get a referral code?

  • You can get the referral code from your friends or family that already using Cornerstone app. Make sure to input the referral code when you register on Cornerstone.

 

How do Referral works?

  • Invite friends to use Cornerstone and you will get 10 points when your friend registers using your referral code. Your friend will receive 10 points too.

 

I still need help. How do I contact support?

  • You can chat with our Customer Service in the app. Go to Account tab then choose "Chat with Customer Service".

 

2. Level & Points :

What are the Basic, Silver, Gold, and Platinum?

It's your level and each level has special benefits.

 

How do I advance to the next level?

If you're on Basic level, start shopping with min. Rp 50.000. Then go to the mall counter to earn your first points and you will advance to Silver level.

If you're on Silver or Gold, shop as often as you can and earn your points after shopping.

 

What does the level based on?

Your level is based on your spending. So the more you shop, the faster you get to the next level.

 

How do I get points?

After shopping, go to the counter and inform the cashier that you want to get your points. Show your shopping bill to cashier, wait for the process, and you'll receive the points!

 

Do the points I have can be expired?

Yes, it can. Go to the "Rewards" tab and see on the top left to find total points that will expire soon.

 

3. Voucher & Rewards :

How do I get a voucher?

  1. Go to "Rewards" tab, explore the vouchers and if you find the one that interests you, and click to open.
  2. Read the voucher detail and the T&C.
  3. Click "Redeem", input your PIN, and the voucher is yours!

 

How do I use the voucher?

  1. Go to the mall counter and inform the cashier that you want to use the voucher.
  2. Click "Rewards" then choose "My Rewards", open the voucher you already redeem, and show it to the cashier counter.
  3. Wait for the process and you got your voucher/goods!

 

Where do I find promo in the stores?

Go to "Store" tab, choose one or type the name of the store you want, and you can see the list of the promo the stores have.

 

4. PIN :

What should I do if I forgot my PIN?

Click "Forgot PIN" and we will send you an OTP. After that, you can reset your PIN.

 

I input the wrong PIN 3 times and got blocked for 10 minutes. What should I do?

We're sorry that this happened to you. Please wait for 10 minutes and open the app again. We encourage you to click "Forgot PIN" to prevent you to get blocked again and reset your PIN.